Tulevaisuudessa sosiaalisen median käyttö tulee nykyisestäänkin yleistymään hirveää vauhtia. Vanhimpien sukupolvien väistyessä ja uusien tullessa tilalle on selvää, että pian kaikki ovat tavalla tai toisella syntyneet sosiaalinen media rinnallaan. 

Uskon, että negatiivissävytteinen somekäyttäytyminen eli vihapuheet sekä kansan kiihottamiset tulevat hiipumaan suhteessa käyttäjämääriin, sillä ihmiset vasta opettelevat somen saloja. Ihmiset somessa on kuin tyttäreni päiväkodin hiekkalaatikolla:  Rajoja haetaan ja kun ei jotakin täysin ymmärretä, siitä suututaan ja sitä herkästi vieroksutaan. Tämä tulee muuttunaan radikaalisti silloin, kun vanhinkin väestö on kulkenut vähintään puolet elämästään some taskussaan. Silloin on saavutettu tilanne, jossa kaikki tietävät yhteiset pelisäännöt. 

Some elää jatkuvassa muutoksessa, eikä ihme. Ihmisten muuttuvat tarpeet, teknologian kehitys sekä globaali digitalisoituminen vaatii somea muuttumaan virran mukana. Uusia kanavia tulee vanhoja kuolee. Elämme tällä hetkellä palloa tuhoavilla elintavoilla kulutusyhteiskunnassa, johon myös some on tarttunut. Kun uusi sosiaalisen median alusta ilmestyy, siitä otetaan kaikki hyöty irti. Sitä käytetään jokapaikassa jokaikiseen mahdolliseen käyttötarkoitukseen ja kun tilalle tulee samankaltainen uudempi alusta, vanhempi heitetään roskakoriin. 

Hieman meinasi mennä sivuraiteille, mutta takaisin asiaan.. Yrityksen näkyvyyttä voidaan korostaa mittavasti pelkästään yksityishenkilöiden positiviisilla julkaisuilla aiheesta tai suoraan yrityksestä. Negatiivinenkin julkisuus on julkisuutta, niin kuin sanotaan. Tämä pitää paikkansa siinä, että yritys pysyy ihmisten mielissä tehokkaasti negatiivisellakin julkisuudella, mutta se ei tuo yhtä tehokkaasti asiakkaita. Joten tarkkana täytyy olla, kun somea päivittää.